Lista nowości projektu Czas Zapłaty

Napisał: The Modders, dnia 2009-11-21 20:09

Po latach kształtowania finalnej formy projektu z przyjemnością i nieskrywaną dumą prezentujemy listę najważniejszych nowości, zmian i poprawek jakie niesie ze sobą Czas Zapłaty dla pierwotnej wersji gry Gothic. Liczymy również, że w związku z tą wiadomością uda nam się w końcu rozwiać wszystkie wątpliwości dotyczące projektu a przede wszystkim ostatecznie zaspokoić ciekawość wszystkich tych, którzy przecież już tak długo czekają na oddanie wyników prac The Modders w ręce graczy. Nie pozostaje nic innego jak poniższą listą podziękować za wierność i wytrwałość wszystkim tym, którzy są z nami i nas wspierają.

I. Charakterystyka ogólna.

  • Czas Zapłaty wprowadza całkowicie nową ścieżkę fabularną, zmienia i urozmaica lokacje, a także dodaje nowe.
  • ogromna ilość nowych skryptów, głęboko ingerujących w mechanikę i pozostałe aspekty rozgrywki.
  • odświeżona szata graficzna gry oraz wiele nowych animacji.
  • w całości skomponowana przez Igora Czapskiego aka “Triple” nowa, profesjonalna ścieżka dźwiękowa.
  • dbałość o detale, które często są w grach pomijane.
  • w pełni profesjonalne podejście do zagadnienia moddingu.
  • możliwość wyboru lektora czytającego dialogi.
  • konfigurowalny instalator umożliwiający wybór najistotniejszych elementów składowych modyfikacji.

II. Fabuła i świat.

  • fabuła osadzona została w ramach od czwartego do szóstego rozdziału podstawowej wersji gry.
  • nowa układ sił będący wynikiem napięć pomiędzy Rebelią a tyranią Gomeza i Hrabiego.
  • główny splot wydarzeń obfituje w wiele zaskakujących zwrotów akcji, opowieść często zbacza na nieoczekiwane tory.
  • długie i złożone wątki poboczne, umożliwiające oderwanie się od głównego nurtu fabularnego.
  • wiele zmian w całej Kolonii Karnej, nowe lokacje są dużo ciekawsze i przemyślane w najmniejszym szczególe.
  • każde istotne dla gry wydarzenie zostało przedstawione za pomocą cut-sceny.
  • możliwość zetknięcia się z Bezimiennym i poznania jego losów z innego punktu widzenia.
  • szacowany czas rozgrywki to przedział od 40 do 60 godzin, na który składa się ok. 150 zadań.

III. Mechanika i rozgrywka.

  • zwiększony poziom trudności gry, który można dowolnie regulować.
  • zewnętrzne narzędzie pozwalające na szczegółowy dobór innowacji i elementów dostępnych wraz z uruchomieniem gry.
  • zaawansowany system zdobywania umiejętności, które zostały uzależnione od głównych atrybutów postaci.
  • możliwość szczegółowego ingerowania w wygląd bohatera.
  • złożoność i nieszablonowy schemat zadań.
  • respawn potworów.
  • gracz otrzyma do dyspozycji Miecz Runiczny, potężny oręż, który przy trafieniu może wyzwolić energię żywiołów.
  • oburęczność umożliwiająca walkę dwoma mieczami, wzbogacona nowymi animacjami.
  • nowe zaklęcia, takie jak Meteor, Święty Ogień, Uzdrawianie Sojuszników, Osłabienie.
  • różne typy amunicji do broni dystansowej.
  • mikstury tymczasowo zwiększające atrybuty postaci, bądź dodające specjalne zdolności.
  • możliwość zostania poszukiwaczem skarbów ukrytych pod ziemią.
  • system recept, dzięki którym można stworzyć niemalże każdy przedmiot z wykorzystaniem umiejętności kowalstwa i alchemii.
  • możliwość wydobycia rud w kopalniach i jaskiniach.
  • wyposażenie handlarzy zostało radykalnie ograniczone, co skutecznie zwiększa balans przedmiotów dostępnych w grze. Najpotężniejszy oręż i oporządzenie trzeba zdobyć bądź wytworzyć.
  • graficzne powiadomienia informujące o niebezpieczeństwie i stanie bohatera.
  • możliwość czasowego sprintu bez udziału wspomagaczy w postaci eliksirów.
  • znajomość lockpickingu jest teraz niezbędna do otwierania zamków.
  • pozostałością po pirackiej przeszłości Ricka jest możliwość użycia kompasu.

IV. Muzyka i udźwiękowienie.

  • profesjonalny soundtrack skomponowany wyłącznie na potrzeby modyfikacji. Nowa ścieżka dźwiękowa składa się z trzydziestu utworów, które zastąpią oryginalną muzyką Gothica.
  • możliwość wyboru lektora czytającego dialogi.
  • seria nowych dźwięków otoczenia oraz innych efektów.

V. Grafika.

  • nowe tekstury charakteryzują się dużo większym poziomem dokładności, jednocześnie nie burząc unikalnej atmosfery kolonii karnej.
  • unikatowe modele stworzone na potrzeby modyfikacji.
  • odmieniony wygląd starych lokacji będący następstwem przewrotów jakie nastąpiły w Kolonii.
  • obszerna ilość nowych efektów cząsteczkowych.
  • dotąd niespotykane efekty jak realistyczne piętrzenie wody, oświetlenie czy lustrzane odbicie.
  • ekspresyjne zjawiska pogodowe podkreślające charakter Kolonii Karnej.
  • nowy, klimatyczny interfejs oddający charakter i klimat dodatku.

Powyższa lista to swoisty kondensat tego co oferuje Czas Zapłaty. Zespół The Modders