Czas Zapłaty na półkach
Napisał: The Modders, dnia 2010-04-01 11:16
W końcu mamy zaszczyt ogłosić, że Czas Zapłaty stał się autonomiczną grą na silniku Gothic. Opóźnienia związane z projektem wynikały głównie z rozmów prowadzonych z producentem gier Gothic, głównym wydawcą oraz posiadaczem praw do marki Gothic firmą JoWooD i dystrybutorem lokalnym odpowiedzialnym za wydawnictwo gry w Polsce i krajach Europy - jego nazwę poznacie już wkrótce, wraz z rozpoczęciem oficjalnej kampanii reklamowej. Oprócz profesjonalnego wydania, które powinno zadowolić wszystkich kolekcjonerów przygotowujemy również dubbing z udziałem aktorów dobrze znanych już z serii gier Gothic.
Rozmowy z Piranha Bytes i JoWood rozpoczęliśmy ponad rok temu. Między innymi dlatego też otrzymaliśmy pełne wsparcie techniczne i dostęp do kodów źródłowych silnika, co zaowocowało licznymi innowacjami oraz znaczną poprawą warstwy wizualnej gry. Początkowo Czas Zapłaty miał stać się oficjalnym rozszerzeniem gry Gothic, jednak z czasem dodatek rozrósł się na tyle, że wszystkie zainteresowane strony postanowiły zmienić statut projektu na autonomiczną grę w realiach pierwszej części Gothica, co stanowiło pionierski ruch na rynku gier wideo. Niedługo zostanie podana także informacja prasowa na oficjalnych stronach wydawnictw, skąd dowiecie się między innymi o dacie światowej premiery oraz sugerowanej cenie detalicznej. Poniżej zamieszczamy wizualizację i wybraną zawartość pudełka gry:
Awaria strony i betatesty
Napisał: The Modders, dnia 2010-03-11 13:14
Jak niektórzy dostrzegli ostatnimi dniami czaszaplaty.pl było niedostępne, co było spowodowane problemami technicznymi po stronie dostawcy hostingu. Krótko mówiąc nie mieliśmy na to wpływu a ta chwilowa niedogodność w żaden sposób nie wpłynęła na nasz projekt, jak to już niektórzy sugerowali w różnych zakątkach Internetu ;). Obecnie nadal jesteśmy na etapie przygotowań do betatestów i owszem, trwa to długo, ale musicie uzbroić się w cierpliwość. Mówiąc najogólniej, Czas Zapłaty jest ciągle poprawiany i przekształcany, jeśli uważamy to za słuszne. Premiera nie jest planowana, więc co bardziej gorliwych prosimy o zaprzestanie spamowania naszego kanału na YT i skrzynek odbiorczych “jednym zasadniczym pytaniem” :).
Lista nowości projektu Czas Zapłaty
Napisał: The Modders, dnia 2009-11-21 20:09
Po latach kształtowania finalnej formy projektu z przyjemnością i nieskrywaną dumą prezentujemy listę najważniejszych nowości, zmian i poprawek jakie niesie ze sobą Czas Zapłaty dla pierwotnej wersji gry Gothic. Liczymy również, że w związku z tą wiadomością uda nam się w końcu rozwiać wszystkie wątpliwości dotyczące projektu a przede wszystkim ostatecznie zaspokoić ciekawość wszystkich tych, którzy przecież już tak długo czekają na oddanie wyników prac The Modders w ręce graczy. Nie pozostaje nic innego jak poniższą listą podziękować za wierność i wytrwałość wszystkim tym, którzy są z nami i nas wspierają.
I. Charakterystyka ogólna.
- Czas Zapłaty wprowadza całkowicie nową ścieżkę fabularną, zmienia i urozmaica lokacje, a także dodaje nowe.
- ogromna ilość nowych skryptów, głęboko ingerujących w mechanikę i pozostałe aspekty rozgrywki.
- odświeżona szata graficzna gry oraz wiele nowych animacji.
- w całości skomponowana przez Igora Czapskiego aka “Triple” nowa, profesjonalna ścieżka dźwiękowa.
- dbałość o detale, które często są w grach pomijane.
- w pełni profesjonalne podejście do zagadnienia moddingu.
- możliwość wyboru lektora czytającego dialogi.
- konfigurowalny instalator umożliwiający wybór najistotniejszych elementów składowych modyfikacji.
II. Fabuła i świat.
- fabuła osadzona została w ramach od czwartego do szóstego rozdziału podstawowej wersji gry.
- nowa układ sił będący wynikiem napięć pomiędzy Rebelią a tyranią Gomeza i Hrabiego.
- główny splot wydarzeń obfituje w wiele zaskakujących zwrotów akcji, opowieść często zbacza na nieoczekiwane tory.
- długie i złożone wątki poboczne, umożliwiające oderwanie się od głównego nurtu fabularnego.
- wiele zmian w całej Kolonii Karnej, nowe lokacje są dużo ciekawsze i przemyślane w najmniejszym szczególe.
- każde istotne dla gry wydarzenie zostało przedstawione za pomocą cut-sceny.
- możliwość zetknięcia się z Bezimiennym i poznania jego losów z innego punktu widzenia.
- szacowany czas rozgrywki to przedział od 40 do 60 godzin, na który składa się ok. 150 zadań.
III. Mechanika i rozgrywka.
- zwiększony poziom trudności gry, który można dowolnie regulować.
- zewnętrzne narzędzie pozwalające na szczegółowy dobór innowacji i elementów dostępnych wraz z uruchomieniem gry.
- zaawansowany system zdobywania umiejętności, które zostały uzależnione od głównych atrybutów postaci.
- możliwość szczegółowego ingerowania w wygląd bohatera.
- złożoność i nieszablonowy schemat zadań.
- respawn potworów.
- gracz otrzyma do dyspozycji Miecz Runiczny, potężny oręż, który przy trafieniu może wyzwolić energię żywiołów.
- oburęczność umożliwiająca walkę dwoma mieczami, wzbogacona nowymi animacjami.
- nowe zaklęcia, takie jak Meteor, Święty Ogień, Uzdrawianie Sojuszników, Osłabienie.
- różne typy amunicji do broni dystansowej.
- mikstury tymczasowo zwiększające atrybuty postaci, bądź dodające specjalne zdolności.
- możliwość zostania poszukiwaczem skarbów ukrytych pod ziemią.
- system recept, dzięki którym można stworzyć niemalże każdy przedmiot z wykorzystaniem umiejętności kowalstwa i alchemii.
- możliwość wydobycia rud w kopalniach i jaskiniach.
- wyposażenie handlarzy zostało radykalnie ograniczone, co skutecznie zwiększa balans przedmiotów dostępnych w grze. Najpotężniejszy oręż i oporządzenie trzeba zdobyć bądź wytworzyć.
- graficzne powiadomienia informujące o niebezpieczeństwie i stanie bohatera.
- możliwość czasowego sprintu bez udziału wspomagaczy w postaci eliksirów.
- znajomość lockpickingu jest teraz niezbędna do otwierania zamków.
- pozostałością po pirackiej przeszłości Ricka jest możliwość użycia kompasu.
IV. Muzyka i udźwiękowienie.
- profesjonalny soundtrack skomponowany wyłącznie na potrzeby modyfikacji. Nowa ścieżka dźwiękowa składa się z trzydziestu utworów, które zastąpią oryginalną muzyką Gothica.
- możliwość wyboru lektora czytającego dialogi.
- seria nowych dźwięków otoczenia oraz innych efektów.
V. Grafika.
- nowe tekstury charakteryzują się dużo większym poziomem dokładności, jednocześnie nie burząc unikalnej atmosfery kolonii karnej.
- unikatowe modele stworzone na potrzeby modyfikacji.
- odmieniony wygląd starych lokacji będący następstwem przewrotów jakie nastąpiły w Kolonii.
- obszerna ilość nowych efektów cząsteczkowych.
- dotąd niespotykane efekty jak realistyczne piętrzenie wody, oświetlenie czy lustrzane odbicie.
- ekspresyjne zjawiska pogodowe podkreślające charakter Kolonii Karnej.
- nowy, klimatyczny interfejs oddający charakter i klimat dodatku.
Powyższa lista to swoisty kondensat tego co oferuje Czas Zapłaty.
Zespół The Modders
Oświadczenie w sprawie przyszłości projektu
Napisał: The Modders, dnia 2009-10-02 12:44
Wszystkich oczekujących graczy na nasz projekt pragniemy uspokoić, iż wbrew wielu opiniom i plotkom rozsiewanym na forach dyskusyjnych prace nad modyfikacją Czas Zapłaty trwają nadal.
Nic w tej kwestii nie uległo zmianie a my nawet nie myślimy o porzuceniu czy zawieszeniu projektu :).
Na potwierdzenie naszych słów przedstawiamy Wam kolejny dwa sceen ukazujący fragment nowej lokacji, którą odwiedzicie grając w Czas Zapłaty.
Nowe wieści na temat postępów już wkrótce.